Як культура Woke спровокувала ріст правих тенденційХорошим прикладом того, як новоліві тренди призвели до росту правих є так звана культура Woke (дослівно «пробудження» – англ.). Раніше цей термін використовувався для опису тих, хто є представником вразливих груп та залучений до боротьби проти соціальної несправедливості, насамперед в США.
Woke – термін, тісно пов’язаний з такими рухами, як Black Lives Matter, #MeToo, екологічними активістами та іншими. Здавалося б, Woke виступає за нову еру рівності та справедливості.
Однак, виникла проблема, що через присутність в цих рухах відвертих радикалів, які транслюють провокативні меседжі, наприклад, що в
сі білі чоловіки є пригнічувачами та експлуататорами, праві та ультраправі використовують їхню деструктивну повістку для власної пропаганди.
Ще одна проблема в тому, що Woke став частиною культурної кон'юнктури в корпораціях. Через «пристосуванство» зі сторони капіталу, великі корпорації інтегрували Woke-ідеї у власні корпоративні культури: почали масово наймати працівників з пригнічених груп, створювати максимальну кількість фільмів про представників пригнічених груп, просувати максимальну кількість представників пригнічених груп по кар’єрних сходах. І далі це перейшло на такі сфери як державна служба.
Завдяки адаптації Woke-повістки, великий бізнес зайнявся «відбілюванням» себе задля того, щоб люди не звертали увагу на суттєві проблеми: різниця в зарплаті, експлуатація робітників, відсутність сталих та ефективних механізмів захисту прав робітників. Коли ж політичний контекст помінявся (в США президентом став Трамп, який почав боротьбу з програмою «різноманіття, справедливість та інклюзивність» (DEI)) американські корпорації відмовились від попередньої політики. Так, цього року великі американські бренди
присвятили значно менше активності місяцю прайду, приуроченому правам ЛГБТ+. Це чудово демонструє, як подібна корпоративна політика, є всього лише пристосуванням до трендів та політичної кон'юнктури.