4) енергетичні питання. Йдеться про можливий перегляд ще одного давнього проєкту – Євро-Азійського нафтотранспортного коридору (ЄАНТК), який мав забезпечити транзит каспійської нафти до країн Центральної Європи, зокрема Чехії. Остання ще 2018 року заявляла про необхідність нарощення закупівель азербайджанської нафти, а 2019 року Україна і Словаччина підписали договір про спільне використання нафтогону «Дружба», що спонукає до перегляду перспективності коридору, яка досі залишається під великим сумнівом. Це також зумовлює потребу у пильному відстеженні реалізації нафтопроводу «Броди – Плоцьк (Адамова застава)» до Польщі, у чому зацікавлений і Азербайджан. Він може стати останньою ланкою ЄАНТК, тим самим змінивши на користь України ситуацію на європейському енергетичному ринку. Звісно, скепсис щодо реалізації цього коридору не безпідставний. Утім не так давно, уже за президентства В. Зеленського, 30 січня 2020 року відбулося засідання українсько-азербайджанської Робочої групи зі співробітництва в енергетичній сфері, де сторони домовилися сприяти підготовці міжурядової угоди за проєктом ЄАНТК. Отже, шанс на його реалізацію – і подальше зближення із Братиславою та не тільки – не такий примарний, як здається. Не можна оминути увагою і питання транзиту газу через Україну до Словаччини та інших держав Центрально-Східної Європи (ЦСЄ), що є не менш актуальним через появу нових постачальників, альтернативних російському. Одним із таких є Іран, якому Україна ще 2016 року пропонувала свої транзитні потужності для доставки блакитного палива до держав ЦСЄ. Проте відтоді зрушень за цим напрямом не сталося. Офіційний Київ не витримує конкуренції з іншими транзитерами, наприклад, Туреччиною, територією якої Європа отримала першу партію азербайджанського газу через Південний газовий коридор у грудні 2020 року. У зв'язку з цим на думку спадає відома в аналітичному середовищі фраза: Україна має енергетику і має дипломатію, але не має енергетичної дипломатії.