Водночас у статті відсутнє окреме право другого з батьків на оплачувану партнерську відпустку після народження дитини, що суперечить положенням Директиви ЄС 2019/1158.
Часткова зайнятість або дистанційна робота під час відпустки дозволяється лише за згодою роботодавця, що порушує принципи економічної автономії та трудових прав. Крім того, закон не гарантує гідного фінансового забезпечення для осіб, які здійснюють догляд, покладаючи основне навантаження на державні соціальні виплати, які часто є недостатніми.
Обмеженим залишається і доступ до відпустки для людей, які не є біологічними батьками, зокрема опікунів, прийомних батьків або представників різних типів сімей.
Важливо також, що закон не передбачає ширшого спектру гнучких форм зайнятості, необхідних для поєднання догляду з роботою. Таким чином, чинна редакція статті не відповідає ані викликам сучасного ринку праці, ані зобов’язанням України в сфері забезпечення рівних прав і можливостей для жінок і чоловіків у сім’ї та професійному житті.
Це фактично інституалізує стереотип про те, що відповідальність за дитину — винятково жіноча справа.