Життя та сміття
Сміття — це проблема кожної української громади. Побутові відходи фактично не переробляють, а навіть відсортоване сміття часто опиняється на звалищі. Однак можна не лише жити без звалищ, а й заробляти на відходах. Так, як це робить Швеція.
У Швеції на переробку потрапляє 99% всього сміття. Із перероблених відходів виготовляють паливо та сировину для виробництва. 50% відходів витрачається для генерації енергії, 35% — для переробки. Щороку шведи спалюють 7 млн тонн відходів, четверту частину яких імпортують із інших країн. Звісно, це не безкоштовно. Країни-експортери сміття сплачують Швеції за переробку своїх відходів.
А от в Індії боротися з пластиковими відходами вирішили на законодавчому рівні. У 2018 році тодішній прем'єр Індії Нарендра Моді пообіцяв, що до 2022 року в країні повністю відмовляться від використання одноразового пластику. Він також ініціював партнерство між ООН та Всеіндійською керуючою радою "зеленого етикету" (Indian Board of Control to 'green cricket'), пообіцявши очистити від сміття понад 100 національних історичних пам'яток.
Утилізувати вже наявне сміття у Індії вирішили досить креативно. Так, із використаного пластику в країні прокладають дороги. У 2002 році професор хімії Інженерного коледжу Тіагараджара в місті Мадурай Раджагопалан Васудеван розробив дорожнє покриття з використаного пластику, він проклав дорогу поблизу свого коледжу. А переконавшись в якості таких доріг, запропонував свою технологію очільникам міста.
Нині в Індії з переробленого сміття прокладено 100 тисяч км доріг. Пластик міцніший за звичайний асфальт, більш безпечний для середовища і дозволяє заощадити на бітумі. Використання переробленого пластику для будівництва доріг не лише зменшує кількість сміття, але й створює нові робочі місця.