4. Оптимізація процесів урядування Наступні запитання мають відігравати ключову роль під час оцінки будь-якої ініціативи:
- Нащо це робити?
- Яка цінність створюється?
- Який буде конкретний результат та хто відповідальний за нього?
Заходи та дії, що планується вчиняти та які не мають конкретних відповідей на вищезазначені питання, лише перенавантажать державну систему, що мінімізує ефективність та результати для громадян.
Дискусія про зменшення кількості державних службовців має полягати не в кількісних показниках залучених людей, які працюють на державу, а в
реінжинірингу самих процесів як держава взаємодіє з суспільством та виконує свої функції. Прозорість функціонування державних органів має полягати в зрозумілій комунікації з суспільством через використання сучасних інструментів цифрових інструментів, підзвітність - полягатиме в зрозумілих кроках та заходах, що вживаються представниками держави.
Один з ризиків забезпечення справедливого відновлення полягає в низькому рівні управлінських навичок уповноважених осіб. З одного боку - це наслідок відсутності достатньої кількості кваліфікованих кадрів, а з іншого - це можливість готувати фахівців вже сьогодні.
Державні службовці - це люди, які працюють для людей та задоволення публічного інтересу. Управлінська спроможність вимірюється не лише показниками ефективності або звітами, а в першу чергу рівнем культури всередині організації. Хаотично керовані та пострадянські підходи до менеджменту призвели до негативного сприйняття публічних службовців суспільством, розбудові складних ієрархічних забюрократизованих систем, де слідування правилам та пригнічення - єдиний спосіб здійснення своїх завдань. Фокус на людині - ключовий, оскільки люди - це носії інституційної памʼяті, яка забезпечує сталість процесів та розвиток. Використання сучасних та визнаних в світі методологій менеджменту в публічному секторі призведе до збереження напрямів роботи уряду та забезпечить чітке усвідомлення принципу "люди для людей".