Що дає введення пропорційної системи в населених пунктах, де проживає більше 10 тис. людей. У чому тут хитрість?
Відповідь дуже проста. Зараз більшість українських партій – не партії по суті, а маркетингові бренди, які торгують франшизами. Тобто, відбувається продаж вакантних місць у списках. Такій політичній модель монетизації, яка існує в Україні, вже близько 10 років. Застосування пропорційної системи і на рівні невеликих громад є не зовсім логічним.
Чому взагалі саме 10 тис? Чому не взяли 35 тис, як пропонували експерти, виходячи з того, що 35 тис – це найбільше селище в Україні. Тобто, тоді можна було б чітко провести межу між містом, селом та селищем.
Я особисто виступав проти такого підходу та досі вважаю, що пропорційну систему не можна застосовувати на місцевих виборах. Практика демократичних країн доводить, що місцеві вибори - це насамперед про людей на місцях, без прив'язки до національних політичних проектів. Місцеве самоврядування буде ефективним лише тоді, коли у ньому будуть представлені ті депутати та мери, які відстоюють інтереси громад, а не політичних партій .