Більш позитивним на цьому тлі було економічне становище. Протягом усього першого терміну Левена на посаді ВВП країни стабільного зростав на 2 % щорічно, а рівень безробіття скоротився з 7,9 % у 2014 році до 6,3 % у квітні 2018 року. Інфляція також залишалася низькою
[1]. Вочевидь, завдяки таким показникам Левена переобрали главою уряду, незважаючи на один із найгірших в історії результатів його партії на парламентських виборах. Допомогли і переговорні здібності прем'єра, завдяки яким вдалося обійти вотум недовіри і знову сформувати уряд меншості. Проте згодом на Швецію чекали болючі наслідки двох подій, до яких, як виявилося, ніхто не був готовим: брекзиту та американо-китайської торговельної війни. У 2019 роцірівень економічного зростання знизився до 0,1 %, а кількість безробітних зросла до 7,1 % (9,1 % у березні 2021-го). Як наслідок, прем'єру не вдалося досягти поставленої 2014 року мети — найнижчого рівня безробіття у ЄС.
Відображення економічних реалій на політичних позиціях не забарилося. Протягом 2020 року другий уряд Левена двічі опинявся під загрозою розпаду — через міграційні питання і реформу трудового законодавства. Остання виявилася особливо суперечливою. Згідно з коаліційною угодою, яку соціал-демократи були вимушені укласти з центристами та лібералами, есдеки пішли на значне пом'якшення норми first in, last out, за якою чим довше робітник працює на підприємстві, тим складніше його звільнити. Слід визнати, що подібний крок суперечить класичним приписам соціал-демократичної ідеології, але інший бік правди полягає в тому, що дія цього правила знижувала спроможність компаній пристосовуватися до мінливих ринкових умов.
Ще однією неприємністю стала пандемія коронавірусу, що, крім економічних негараздів, призвела до критики кабінету есдеків за недостатні зусилля щодо убезпечення від зараження людей похилого віку, яких СДРП покликана захищати.